Voor iedere ondernemer een TastyLockers
Veranderend consumentengedrag, het nieuwe werken en branchevervaging hebben het (retail)landschap zoals we dat kende totaal veranderd. Het ‘blurren’ van sectoren en disciplines is dagelijkse kost; co-creatie een gevleugeld begrip. Nieuwe exploitatiemodellen schieten als paddenstoelen uit de grond. Ook jij hebt daar zo je ideeën over. Daarom oriënteer je je op een flexibel model waarmee je jouw vers producten of (convenience) maaltijden aan kunt bieden daar waar de vraag is of waar je deze laat ontstaan, zonder het personeelsprobleem te hoeven tackelen.
TastyLockers™ is er voor iedereen die zijn producten wil aanbieden vanuit een onbemande vending oplossing. TastyLockers™ is perfect voor een grab & go-concept of als pick-up locatie. Dus zoek je een oplossing voor de personele uitdaging die je hebt met je dagelijkse catering, wil je je personeel en bezoekers in het ziekenhuis of op de campus 24/7 van gezonde maaltijden voorzien, ben je een teler die zijn bloemen of planten aan passanten wil verkopen, of een boer die zijn groente en kazen direct wil aanbieden, sta je geregeld op evenementen en festivals met je macarons en kokosmakronen, of wil je een kleinschalige F&B-oulet in een bibliotheek openen? De mogelijkheden met TastyLockers™ zijn onbegrensd.
Op iedere locatie, yours to unlock!
Wat ons betreft past er een TastyLockers™ op iedere locatie! Want met TastyLockers™ heb je een flexibel model voor jouw grab & go-concept of pick-up point. Onze onbemande vending oplossingen zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten; of het nu gaat om een (on)gekoelde unit, met of zonder weegschaaltechniek, moderne push-lift techniek of magnetron. Die flexibiliteit is wat ons betreft een must, want een TastyLockers™ moet voldoen aan jouw wensen. Samen met jou bepalen we graag welke oplossing bij jouw business model past.
High traffic locaties
High traffic locaties hebben met elkaar gemeen dat zij van nature al grote aantallen bezoekers naar zich toe trekken. Bezoekers komen vanzelf om te reizen, te werken, te studeren of wonen. Iets wat voor reguliere winkelgebieden zoals binnensteden of winkelcentra geen standaard gegeven is.
Voorbeelden van high traffic locaties zijn:
- Stations
- Luchthavens
- Tankstations
- Ziekenhuizen
- Kantoorpanden
- Universiteitscampus
- Bibliotheken
- Migranten (woon)complex
Op high traffic locaties is de koopbehoefte voornamelijk gericht op functionele aankopen. Bezoekers op een vliegveld, station en bij een tankstation zijn reizigers met een bestemming. Ze hebben doorgaans weinig tijd en zijn niet in de stemming om te winkelen. Wel hebben ze behoefte aan een to go aanbod dat aan hun behoeften tegemoetkomt. Verder zijn locaties als het station en tankstation prima pick-up locaties voor het afhalen van een willekeurige bestelling.
In een kantoorpand, migranten (woon)complex, ziekenhuis, bibliotheek of op de universiteitscampus is er sprake van vergelijkbaar gedrag. Het zijn niet direct de locaties waarbij aan winkelen gedacht wordt, al is er op deze locaties wel meer tijd en rust om iets te kopen. Medewerkers, bewoners, studenten en bezoekers willen deze tijd echter niet opofferen om dit buiten de deur te doen. Dus zijn er mogelijkheden voor een bewust aanbod van producten en waar; niet alleen functioneel maar ook het fun-aanbod.
Bron: station (Noorwegen Healthy EATS) powered by Innovend
Bron: stadskern (Slagerij Frederik) powered by Innovend
Openbare ruimten
De openbare ruimte of publieke ruimte is de ruimte die voor iedereen toegankelijk is. Het is een fysieke plaats waar een groot deel van het publieke leven plaatsvindt. De meeste openbare ruimtes bevinden zich in de open lucht, maar ook vrij toegankelijke overheidsgebouwen, publieke instellingen, winkels en theaters kunnen tot de openbare ruimte worden gerekend.
Voorbeelden van openbare ruimten:
- Winkelcentra
- Stadskernen
- Pleinen
- Parken
- Overheidsgebouwen
- Theaters
In binnensteden en winkelcentra licht de focus doorgaans op belevening en fun. Op deze locaties is het doel om de bezoekers een combinatie van retail en horeca te bieden die past bij een stukje ontspanning. Zodat bezoekers langer blijven en daarmee meer spenderen. Omdat het functionele winkelen op andere plekken zoals wijkwinkelcentra en steeds meer in de nieuwe winkelomgevingen wordt gedaan, neemt de rol van traditionele winkelgebieden als plek om functioneel te winkelen steeds verder af.
Leisure locaties
Een gangbare naam voor commerciële vrijetijdsvoorziening of vrijetijdsindustrie is leisure; een cultureel fenomeen wat zich met een eigen dynamiek en economie steeds verder ontwikkelt Het gaat dan over vrijetijdsvoorzieningen waar de consument bereid is te betalen voor het ervaren van een belevenis.
Voorbeelden van Leisure locaties:
- Horeca
- Sauna/wellness
- Voetbalstadions
- Open lucht recreatie
- Pretparken
- Festivals
- Evenementen
Bron: festival (Tomorrowland 2022) powered by Innovend
Bron: pick-up-point (Keurslager Jan Staes) powered by Innovend
Pick-up points (PuPs)
Pick-up points zijn locaties waar klanten (internet)bestellingen kunnen ophalen. Het zijn afhaalpunten met of zonder gelieerde winkelfunctie. Ook zijn er pick-up points waar het mogelijk is om orders te plaatsen. Consumenten doen hun bestelling via een onlineapplicatie en moeten vervolgens even wachten totdat ze hun aankopen kunnen meenemen.
Stand-alone locaties
Dit zijn locaties met een specifiek doel en specifieke doelgroep die zich minder makkelijk laten ‘vatten’ binnen een van de eerdergenoemde locaties. Denk hierbij aan ‘verkoop aan huis’. Met name in de agrarische sector is verkoop direct aan de eindgebruiker sterk in opkomst. Zo worden bloemen, vlees, eieren en zuivelproducten op heel wat boerenerven direct vanuit een onbemande locker verkocht.
Bron: stand alone (Oh’Green) powered by Innovend
Meer weten?
Wij onderzoeken graag, samen met jou, of wij de passende oplossing zijn voor jouw uitdaging.
Vul je gegevens in en onze Locker Ambassador neemt contact met je op.